16 januari 2009

Övergångsstrul

Coach ringde förut och berättade att det krånglar med Rosanders övergång. Tydligen finns det ingen på plats på förbundet i dag som jobbar med övergångarna. Ingen på plats, va f-n! Så trots att det har stressats med övergångspappren (påskrifter från Önnered mm) och att Malin betalade in avgiften i går, skulle det alltså inte fungera ändå. Jag blev upprörd, ringde till förbundet och använde kanske inte min allra vänaste stämma. När jag påpekade att det var dåligt att de inte hade någon på plats som kunde ordna med denna lilla enkla sak (se att betalningen kommit in), tyckte hon i sin tur att vi kanske inte behövde vara ute i sista stund. Sant. Men jag gav mig inte riktigt och till slut kilade hon iväg och kollade pappren. Övergångspappren var inne, men någon betalning såg hon inte. "Men om ni faxar in betalningsutdraget kanske det kan ordna sig".

Nu ska Malin faxa. Det kommer säkert ordna sig det här så att Heidlös får en avbytare på bänken i morgon. Man ska aldrig acceptera ett nej rakt av och använder man sig av ordet orimligt (med en bestämd stämma) i kontakt med myndigheter, organisationer och liknande, brukar man kunna ordna upp det mesta. Att vara trevlig hjälper tyvärr inte alltid. (Men jag var mycket trevlig och tackade för hjälpen när jag la på luren)