07 januari 2009

Långsamt och försiktigt

Handbollsträning i kväll igen efter, vad blir det, tre veckors ledigt. Vissa, bland andra jag, rivstartar med en runda i Ruddalen före, och med tanke på att jag inte sprungit en enda gång under de senaste tre veckorna förväntar jag mig ingen snabb tur om man säger så. Det jag dock mest är orolig för inför kvällen är såklart smidigheten. Att inte stretcha ordentligt på över två veckor brukar sätta sina spår hos mig. Men det blir väl till att ta det ytterst lugnt med de låga skotten (läs: inte rädda dem alls) som jag gör ibland på träningarna. Jag är ytterst avundsjuk på Malin som, även om hon suttit still i flera månader, bara när som helst kan slänga sig ner i spagat utan att få ont. Orättvist är vad det är.

Jag återkommer sannolikt i kväll med rapport från träningen.

Inga kommentarer: