15 januari 2009

Bra genomkörare

I dag har jag blåmärken på armarna igen. Härligt! Målvaktsträningen i går på träningen var verkligen välbehövlig, det var skönt att bli ordentligt varm och få sig en genomkörare, och nu känner jag att jag är lite på gång igen. Malin och jag fick avsluta träningen med en varsin räddning på den avslutande strafftävlingen. Det är ju alltid skönt (även om jag inte hade kunnat undvika Karlssons skott som hon bombade rakt på benet).

Nu pågår planerna för fullt inför den långa Strömstadsresan. Tio personer är vi som ska iväg (vi räknar med att Rosanders övergång från Önnered blir klar), men det lutar nog åt att vi måste ta tre bilar för vissa bilar är tydligen inte gjorde för fem handbollstjejer. Jag har redan bokat in mig hos Katta, som är en lysande chaufför.

Två timmar och femton minuters restid har jag hört att man får räkna med till Strömstad. Matchen börjar kl 15. Vi åker halv tolv och då har vi väl garderat oss mot eventuella felkörningar, kisspauser och annat som kan tänkas dyka upp.

Inga kommentarer: