11 januari 2009

Kortedala bjöd motstånd

I dag blev det allt lite tuffare än vad vi kanske räknat med. Jag var ju inte med mot Kortedala förra matchen, men enligt de andra i laget var det inte många kända ansikten från förra matchen i motståndarlaget utan i stället spelare som vanligtvis spelar i tvåan. Hur de hade lyckats trixa till det vet jag inte, men eftersom vi vann spelar det ju ingen roll. Vi är i stället tacksamma för att vi fick känna på lite motstånd. Vi ledde med 9-8 i halvlek och sedan stod det faktiskt 10-10 ett tag i början av andra. Vi drog iväg till 14-10, det blev 14-12, och när jag kom in i målet i andra (efter 15 min) ledde vi med 18-14 och tillslut blev det 20-14.

Sara gjorde kanske en av sina bästa matcher i Heidlös. Som högerkant (!) gjorde hon tre av Heidlös fyra första mål. Synd att hon ska försvinna till Australien nu när hon befinner sig i denna toppform.

Vi hade en avbytare i dag och tydligen tyckte våra motståndare att vi såg trötta ut. Vi hörde i alla fall några ord om det från deras bänk. Ja ja, Heidlös kanske inte har tränat ihjäl sig under uppehållet men då kan jag nämna att Camilla faktiskt var trött i dag för att hon nästintill just tränat ihjäl sig. I går på något konvent körde hon core, step, dansaerobic och nåt mer pass under en och samma dag.

Bäst i dag: att målvaktskläderna jag och Malin fick i dag var jättebra. Byxorna var mycket skönare än de förra!

Inga kommentarer: