11 januari 2009

Nervöst inför seriefinal

Det är seriefinal i dag och det är inte utan att det känns nervöst redan nu. Annars brukar alltid nervositeten komma på uppvärmningen. Och när jag skriver alltid så menar jag alltid. Och det är inte bara jag, de flesta brukar oja sig över att de är nervösa och vi tittar på motståndarlaget under uppvärmningen och tycker alltid att de ser stora, starka, kvicka, unga, rutinerade eller bra ut. Men det är nog bra att vi aldrig underskattar motståndet. Själv är jag nog egentligen inte direkt nervös över att vi ska förlora, utan mer för att jag själv ska göra en dålig match och släppa in för många mål eller skada mig, tror jag.

Heidlös kommer till spel med två målisar och sju utespelare i dag. Inga kanter så långt ögat når (om nu inte Rosander är spelklar) men det brukar vi ju lösa galant ändå. 25-4 vann vi med sist, och även om jag tror att det blir svårt att släppa in så få mål i dag så ska Malin och jag i alla fall försöka. Målet vid matchstart är alltid att hålla nollan.

Inga kommentarer: