25 januari 2009

Kaosmatch i Heidhallen

Coach har nyss rapporterat på telefon om vad som verkar ha varit en riktig kaosmatch. Om jag förstod rätt började kaoset när en Lexbyspelare slår i bakhuvudet i marken i första halvlek och en medspelare "svinar" ispåsen i marken mitt på golvet så att det går sönder. Alla som har försökt torka upp innehållet i en ispåse vet ju att det inte är gjort på en blink. Det tog flera minuter innan spelet kunde fortsätta, men halt var det på planen resten av matchen.

I halvlek börjar det smälla ute i foajen, eller vad man kallar platsen där trappan går upp till läktaren i Heidhallen. Coach hukar sig nästan bakom sekretariatbordet eftersom hon inte utesluter att det är någon som skjuter där ute. Det visar sig vara några skitungar som har slängt in fyrverkerier. Brandlarmet sätter igång. "Det tjöt så jävla högt", meddelar Coach. Kaos som sagt. Brandlarmet slutar inte tjuta så spelarna bestämmer att spela ändå. Enligt Coach spelar lagen åtta minuter med detta oljud innan någon kommer och stänger av det.

I andra halvlek skjuter en Lexbyspelare Malin i huvudet på kontring. Flyförbannad, kallar Caoch min målvaktskollega. Ja, detta är ju en match man hade velat uppleva. Händelserikt.

Själva matchen då? 18-4 i halvlek blev tillslut 31-13. Dåligt hemspring i andra, enligt Coach, gjorde att Malin fick en hel del kontringar mot sig.

Läget med min tand är oförändrat, likaså med förkylningen. Har fått i mig lite lättuggad mat samt några Geisha som smälter underbart i munnen. Jag är efter omständigheterna vid ganska gott mod och satsar på att vara tillbaka på planen på träningen på onsdag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig kajsa!!

Kajsa sa...

Tack, Linn!