25 januari 2009

Snorförkyld med en delad tand

Så här är läget i dag för en av Heidlös målvakter (alltså jag): Väldigt förkyld och har en kindtand som har delat sig mitt itu. Det förstnämnda kan jag leva med, det andra känns lite mer ovant (även om känslan liknar den när man hade en lös tand som liten). Tragiskt blir det när man lägger ihop dessa två tillstånd eftersom jag inte kan gå till tandläkaren när jag nyser som en galning.

Jag antar att jag får sitta hemma med halvöppen mun i dag (vill inte att över-och underkäken får närkontakt), sörpla lite soppa då och då, och inte försöka att tänka på att de kommande tandläkarbesöken i prisväg kommer att kunna jämföras med en bättre charterresa. Nämnde jag ordet tragiskt?

Alla andra i Heidlös verkar dock vara i toppform så någon skillnad för utgången av matchen kommer mitt tillstånd sannolikt inte att utgöra. Jag återkommer med uppdateringar från matchen, även om jag själv kanske inte kommer att vara på plats.

Inga kommentarer: