21 januari 2009

Segt i slingan

Vi var ett ovanligt stort gäng som gav sig i väg runt slingan före träningen i dag. I ett jädra tempo också tyckte jag. Linn hade ju, som hon påpekade, nyss varit på ett tre veckor långt höghöjdsläger i Schweiz så där var konditionen inget problem. Karlsson ligger i träning inför Vasaloppet, och Sara är ju som jag nämnt förut lagets maratonlöpare. Maria har heller inga svårigheter med konditionen. Jag har bara läst några sidor än i min konditionsbok och har därför inte hunnit förbättra mig speciellt mycket än. Jag tog kanske inte riktigt slut efter första uppförsbacken, men det var tungt. Jess gjorde mig sällskap som tur var, hundra meter bakom de andra.

Som tur var gick handbollen bättre än löpningen denna dag och jag tyckte det kändes riktigt bra. Mycket träffad blev jag minsann, har finfina blåmärken på både armar och ben.

Gurra är Heidlösare ända in i själen och var med och tränade i dag, trots att hon numera tillhör de riktigt seriösa tjejerna. Det gillar vi!

På söndag är det hemmamatch mot Lexby, jag återkommer med mer information om detta.

Inga kommentarer: