15 januari 2009

Heidlös första utlandsproffs

Det förstod man ju. Sara ska ju egentligen inte till Australien och jobba. Det är för att bli handbollsproffs hon lämnar oss. "Jag råkade hitta ett lag 500 meter från där jag ska bo". Jo jo, den går vi ju på. Värvad är vad hon har blivit! Och ej heller denna gång har Heidlös sett röken av några övergångspengar. Men schysta som vi är tycker vi ju självklart att det är roligt att vi har fått vårt första utlandsproffs. Och klubben hon ska spela för, som beskriver handboll som en blandning mellan fotboll och basket, kommer nog få stor nytta av vår stjärna.

Jag hoppas att vi (jag och ni) ska kunna få en inblick i Saras proffsliv på andra sidan jorden framöver.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhnej, jag är avslöjad...Givetvis är handbollen anledningen att jag drar till Australien! (det är ju rätt land för det liksom..:)Enormt stolt över att bli kallad utlandsproffs dock! Och jag lovar att hålla er uppdaterade!!