03 januari 2009

Jag älskar hockey också

Förutom handboll är hockey utan tvekan min favoritsport. Som yngre spelade jag i landslaget med Thomas Rundqvist mot Hawaii på bandyrink och jag har stått i mål för Färjestad mot Modo (ja det var i drömmen). Jag älskar verkligen hockey och därför måste man ju såklart se småkronornas semi i JVM. Och jag är inte ensam, matcherna har höga tittarsiffor trots tiderna. Junioridrott ska verkligen inte underskattas, och visst vore det väl kul om vi även fick se handbollsjuniorerna spela VM på tv (vilket jag i och för sig aldrig tror kommer att inträffa). Jag hade i alla fall absolut tittat då med. När det gäller just handboll är faktiskt juniorfinalen herrar mellan RIK och Sävehof för två somrar sedan en av de mest minnesvärda handbollsmatcher jag sett.

Inga kommentarer: