13 januari 2009

Orimligt lång resa

På lördag åker Heidlös till Strömstad för att spela match. Strömstad! Vi pratar om 2-2,5 timmar i bil eller något tror jag. Är detta verkligen rimligt när man spelar i division 4? Jag tycker nog inte det. I trean tror jag inte vi kommer i närheten av de resorna.

Många återbud inför matchen, men jag hoppas och tror inte att det beror på den långa resan. Förhoppningsvis får vi ihop sju utespelare och i värsta fall får väl jag eller Malin stötta upp som utespelare (antagligen Malin). Linn är tillbaka från skidsemester och vi räknar kallt med att hon intar vänsterkanten och springer som bara hon kan.

Med tanke på hur trevligt vi hade det när vi åkte till Orust, när Katta hade tagit med kaffe, pepparkakor mm, så hoppas jag på lika trevlig tur den här gången. Det gäller att styra upp med mat, dryck och bra musik. Vi kommer antagligen att avsluta handbollsdagen med någon slags samkväm - kanske titta på VM-matchen ihop (om vi hinner hem), kanske dela på en flaska vin (antagligen flera). Ja, handbollslördagen kan egentligen sluta hursomhelst.

Inga kommentarer: