27 december 2008

Stavgång i världsklass

På måndag tränar Heidlös och ett antal andra handbollsstjärnor. I alla fall har Camilla bokat hallen på sitt jobb. Från Heidlös verkar förutom Camilla än så länge bara vår linjekämpe Lisa hänga på. Jag hade gärna tränat lite, men är ju inte i Götet. "Vilka känner att julmaten lagrat tillräckligt med energi för att träna lite?" avslutar Camilla sitt meddelande. Jorå Camilla, det finns lagrat så det räcker och blir över, men jag får försöka att göra av med den på annat sätt. I dag fick jag gångstavar vid ännu ett julklappsbyte och dessa ska nog invigas i morgon och i så fall med ett sådant tempo att Värmland aldrig skådat något liknande i stavgångsväg. Eventuellt väntar även en tur till Torsby någon dag för att åka lite längdskidor. Nu måste jag bara kolla upp om det blir skidtunneln eller om det finns snö ute i naturen. Jag ska även hålla tummarna för att snön snart börjar falla precis utanför husknuten.

Inga kommentarer: