21 december 2008

Kajsa K - en sevärd spelare

Den här rapporteringen från Heidlös match i dag är väldigt sen, jag vet. Men jag har grubblat hela eftermiddagen och kvällen över min egen insats och känner mig först nu redo att skriva. Nej då, så knäckt är jag inte (jag jobbar och kan ju inte sitta och "tjuvskriva") men visst är jag störd över min match i dag. Vi vann ju. Såklart. 11-5 i halvtid blev tillslut 30-12, men själv häll jag ingen högre klass, det är jag den första att medge. Jag tror att jag kom upp i 50 i räddningsprocent tillslut genom mina huvudräddningar, men herregud, jag tror aldrig det har hänt i Heidlös förut att vi målvakter har haft svårt att komma över femtio i räddningsprocent. Men nu tar jag julledigt och sedan kommer jag tillbaka revanschsugen.

Heidlös hade inga avbytare i dag, dessutom var Karlsson genomförkyld. Så att vi i stort sett kontrade sönder Göteborgs Kv IK i slutet av matchen kändes mycket bra. Just då satt det kanske inte 60 personer på läktaren, men det gjorde det tidigare under matchen, berättade Fredén som själv hade räknat efter. Jag vet inte vilka som kommer tillbaka, men vore jag publik skulle jag nog kunna tänka mig att återvända bara för att få se Kajsa K:s sköna skott och passningar. Kajsa var grym i dag. Linn är ju också underbar att se när hon hur enkelt som helst studsar och springer ifrån vem som helst på kontring. Eller Gurra och Camilla som är alla målvakters drömförsvarare och täcker ner skott efter skott. Eller Karlsson som trots att hon är jätteförkyld har krafter kvar till en kontring i slutet av matchen. Eller Jess, som halkar och gör en himla fin vurpa i andra halvlek (Jess gjorde mycket bra också, men det är nog den jag minns mest hahaha).

Och sen har vi ju alla spelare som inte var med i dag. Sevärt skulle jag vilja säga.

Inga kommentarer: