10 december 2008

"Damhandboll roligare"

Jag jobbade under matchen Danmark-Norge tyvärr, men hann slänga några blickar på matchen i alla fall. Det gick snabbt där när Norge vände matchen i andra halvlek, jag trodde siffrorna var fel när jag tog mig en ny titt på tv:n.

Fattar inte varför den norska målvakten Terese Pedersen står i shorts. Alltså, det kan va okej på sommaren när det är sådär svinvarmt i hallen, men det är ju inte skönt: bollarna som kommer på benen svider allt lite extra och dessutom får man nästan brännmärken på vaderna när man slajdar ner på låga skott (men jag kanske har fel teknik, vad vet jag).

Jag blev lite glad av en manlig kollegas (ekonomijournalist) kommentar under matchen. "Jag tycker damhandboll är mycket roligare att titta på än herrhandboll", sa han. Jag kan inte annat än att hålla med. Men då ska det ju helst handla om handboll på ganska hög nivå (eller Heidlös).

Inga kommentarer: