10 december 2008

Jag älskar handboll

Åh va fantastiskt kul det är med handboll! Jag älskar handboll! Jag tror att Heidlös var inspirerade av landslaget i dag på träningen, i alla fall var jag det, för det var väldigt kul att träna och det var fart, glatt och bra. Och när vi körde tvåmål, som vi gjorde en stor del av träningen, var det inte två målvakter som stod och hängde på stolpen när det egna laget var i anfall. Nej då, det var två målvakter som vill bli bättre. När mitt lag var i anfall passade jag på att träna lite spänst och Malin såg jag göra både situps och jobbiga målvaktsövningar. Alla i laget har trappat ned men jag tror alla ändå vill bli bättre. Hur det ska gå till med en träning i veckan vet jag inte riktigt, men det är kul att inställningen finns i alla fall.

På söndag beger vi oss till ÖHK-hallen för match. Klockan 14 är det som gäller, och jag tror att det kanske blir en del folk på läktaren. Heidlös kommer till spel med enbart niometerspelare, men jag tror vi kommer att spela ganska bra ändå.

Kul med Sverigevinst! Sara Eriksson var min personliga favorit i dag. Ahlm var inte dålig heller.

Inga kommentarer: