02 december 2008

En riktig dretmatch

Uuuuh jädra dret (som de/vi säger i Värmland). Det var ju verkligen inte meningen att Sverige bara skulle få med sig en poäng mot Vitryssland. Jag vet inte riktigt vad som hände mer än att det helt plötsligt såg ut sådär som det ibland kan göra när Sverige spelar. Segt, klumpigt, fantasilöst.

Tänker inte ägna tid åt någon analys, de vet ju inte ens själva varför de föll ihop, och dessutom var det inte full fokus från min sida på spelet under andra halvlek. En icke handbollskunnig kompis dök upp redan i halvtid och jag fick förklara hur långt ut målvakten får gå på straff, att domaren faktiskt är ganska bra på att se om spelaren stöter i marken eller ej när hon skjuter, och vem jag känner i laget och hur. Bland annat. Men hur som helst tror jag i alla fall att de tar sig samman och slår Österrike på torsdag.

Inga kommentarer: