03 december 2008

Äntligen träning

I dag ska det bli riktigt kul att träna. Det känns som om det var evigheter sen jag stod i mål senast. Och det är det ju nästan - bara för att man missar en träning så har man helt plötsligt inte tränat handboll på två veckor. Förr i tiden, när det var handboll nästan varje dag som gällde, kunde jag känna mig lite nervös för att kliva in i målet om jag hade varit sjuk eller skadad bara några dagar. Det är lite andra tider nu med andra ord.

Löprundan före träningen ska inte bli riktigt lika rolig som själva träningen. Men jag försöker att hitta ljusglimtarna: det är inte minusgrader ute så man riskerar inte att halka och slå sig, det är alltid roligt att ha sällskap när man springer, och några 300-400 kcal skadar inte att bli av med.

Än så länge bara jag, Linn och Lisa som ska ge oss ut. Men det skulle förvåna mig om Karlsson och Katta bangar.

Inga kommentarer: