12 december 2008

Fascinerande gymiakttagelse

Jag har inte så mycket att berätta mer än att jag är mycket nöjd med mig själv när det gäller veckans träning. Den här veckan har jag dessutom gjort två nya bekantskaper på gymmet: löpbandet och roddmaskinen. Jag har aldrig förstått mig på folk som går till gymmet för att springa på ett löpband, men såhär på vintern får jag ändå erkänna att det är ganska okej. Roddmaskinen gillar jag skarpt.

Det finns en hel del personer som verkar tro att det räcker med att bara ta sig till gymmet för att bli vältränad. Många pratar bort tiden på gymmet och andra glömmer bort att det kan vara bra att ta i, öka tempot och svettas. I dag såg jag en tjej som körde så sakta (och lätt!) i crosstrainern att det nästan liknade statisk träning. Det var verkligen fascinerande! Men jag antar att hon var tvungen att hålla det tempot för att orka se klart hela avsnittet av The Hills.

2 kommentarer:

Fia sa...

Håller med helt och hållet! Åker man väl till gymmet så ska de svettas inte snackas..fast jag vet inte..the Hills e ju fantastiskt bra! :)

Annika sa...

O ja, The Hills är ju verkligen i en klass för sig! Kan inte stressa igenom det inte.