19 december 2008

Fyra kilo har blivit tyngre

När jag skulle köra rehab trehundrafemtioelva gånger om dagen efter korsbandsoperationen var det väldigt bra att ha en vikt, som man fäster runt vristen, här hemma. Sedan dess, och det är ju ett antal år sedan, har den legat här hemma under tv-bänken. Ibland har jag tänkt att det vore bra att köra lite extra med den, när jag ser på tv eller något, men det brukar liksom inte bli av. Nu när jag kom hem från min löptur (och utfallsteg som gjorde att jag fick "känningar" i baksidan lår) tog jag fram vikten. Och det är bara att konstatera - jag är inte på något vis lika stark i benen som när jag hade rehabtränat klart mitt knä. Det kom inte direkt som en överraskning för jag kör ju faktiskt bara ben på gymmet en gång i veckan. Men att fyrakilosvikten skulle kännas så tung det trodde jag inte. Förut, och nu överdriver jag inte, kändes det som att jag i princip skulle kunna lyfta den där vikten oavbrutet hur länge som helst. I dag var det nästan lite jobbigt att köra 2x25 på varje ben. Inte bra. Nu kommer den där vikten att åka fram mycket oftare, på gymmet blir det mer ben, och på handbollsträningarna blir det utfall och grejer direkt jag inte står i mål. Så måste det bli.

Inga kommentarer: