29 december 2008

Nära poängförlust i drömmen

Glömde ju berätta, men i går natt drömde jag om en Heidlösmatch. För en gångs skull kunde jag faktiskt springa ganska bra i drömmen, däremot kunde jag nätt och jämnt kasta ut bollen ens en meter. Men det som var spektakulärt i drömmen var att Coach prompt skulle spela. När jag såg henne springa på kanten skrek jag till henne att hon var dum som skulle ut på planen. Fruktansvärt onödigt att riskera att hennes rygg blev sämre tyckte jag. Coach verkade inte bry sig utan skulle spela - trots att det var ett överflöd av spelare på bänken. Det var så många spelare på bänken att motståndarlaget (som inte hade någon avbytare alls) reagerade över att vi blev för många spelare i laget när Coach helt plötsligt skulle spela också. De protesterade och ville tilldömas segern, och domaren stod vid vår bänk och dividerade. Just då vaknade jag tyvärr, men jag hann i alla fall tänka i drömmen att det var ett jädra sätt att förlora våra två första poäng på.

1 kommentar:

Fia sa...

Haha, Kajsa jag dööör!
Har själv haft liknande drömmar, men där har ingen velat hindra mig... Nä, de är nog bättre på bänken. Men vet du va jag tror Kajsa, en sak hade du rätt i drömmen, de är möjligt att de är de enda sättet för Heidlös att förlora! :)