19 februari 2009

Pappa i publiken

Läser på Stenungsunds hemsida att de hoppas kunna ge Heidlös en match i morgon. Lite väl optimistiskt kanske med tanke på att de parkerar näst sist i tabellen med sex poäng. Men är det någon gång de ska ge oss en match är det väl i morgon, när vi bara har fyra ordinarie spelare med. Och jag hoppas faktiskt att de ger oss bättre motstånd än senast i Heidhallen när vi vann med 35-8. Stenungsund förlorade bara med åtta mot Wasaiterna i förra matchen så de kanske har spelat upp sig under vårsäsongen.

Har aldrig varit i Stenungsund och spelat. Jag hoppas på en stor och ljus hall med härlig parkett, uppvärmning på planen till musik, och en stor jublande publik som har kommit dit bara för att se serieledarna. Jag vet i alla fall att vi får en person som hejar på oss och det är pappa, som inte sett mig spela handboll på sex år, som är snäll och tar bil i stället för tåg till Göteborg över dagen bara för att jag ville till Karlstad i helgen. Det ska bli roligt att höra vad han säger efter matchen.

Inga kommentarer: