16 februari 2009

Kan ta läget om det behövs

Det kommer att bli riktigt tufft för Heidlös att få ihop fullt lag till nästa match också, det är ingen tvekan. Någon kanske undrar vart alla spelare tog vägen. Men så här är det ju: tre spelare har tillfälligt försvunnit inför vårsäsongen. Sara till Australien, Lisa till Calle på UD och Gurra till elitserien. Nu har Jess gått och skadat handen. Katta ska bege sig norrut för att åka längdskidor i flera, flera timmar. Linn är bortrest. Och inte nog med det - matchjäveln på fredag börjar klockan 18. I Stenungsund. Behöver jag nämna att detta kan innebära lite problem.

Jag har nu meddelat laget att jag i värsta fall kan tänka mig att spela ute. Spela kanske inte är rätt ord, men jag kan tänka mig att stå i försvar, springa upp i anfall och ställa mig där på en kant och så att säga bredda spelet. Men skulle kantförsvararen se mig som ofarlig (vilket i så fall är helt rätt prioriterat) och släppa mig skulle jag till och med kunna tänka mig att ta läget. Även med vänstern om det skulle behövas.

Egentligen hade det varit bättre om Malin var den målvakt som kunde spela ute, men vi vet ju hur det är med hennes knä och jag gissar att det är bättre om hon står i mål - om hon ens kan vara med. Ja herregud. Spänning.

Inga kommentarer: