17 februari 2009

Core gör ont i axlarna

Jag har bestämt att det är bra att köra core en gång i veckan på gymmet. En halvtimme med bara mage och rygg känns nyttigt. Men i dag insåg jag att jag inte tycker att träningen är så bra som jag skulle vilja. Eller rättare sagt: den passar inte mig. Jag vill köra igenom magens alla små muskler så där så att man verkligen nästan dör. Jag vill inte göra smala och breda armhävningar under denna halvtimme - den träningen får jag nog av på själva styrketräningen och dessutom får jag väldigt ont i armbågarna av att göra smala armhävningar. Jag vill heller inte hänga på axlarna (som också börjar värka väldigt fort för mig) i ett försök att göra någon annan konstig övning som tydligen ska ta i sidfläsket men som känns just mest i axlarna. Nej, jag är inte nöjd helt enkelt. Jag får hitta på något annat. Ska nog ta en titt i en pilatesbok jag har recenserat. Oj oj oj där skulle de djupa magmusklerna verkligen få sig en omgång om jag förstod rätt. Men så är det ju det där med att träna hemma, det har liksom aldrig varit min grej.

Inga kommentarer: