03 februari 2009

Nu ska vi befästa serieledningen

Det vankas alltså seriefinal mellan Heidlös och Wasaiterna på lördag. Wasaiterna är det enda lag vi har haft lite problem med den här säsongen. Det var absolut inte så att vi var nära att förlora, men det gick bara inte riktigt så bra som det brukar. Vi vann med 20-12, men Heidlös hade verkligen inte en av sina bästa dagar den vardagskvällen och spelar vi bara som vi har gjort i de andra matcherna ska vi såklart vinna. Men ändå! Det är lite nervöst! Wasaiterna verkar vara väldigt laddade från vad jag kan se på deras hemsida, och de kommer till matchen med nio raka vinster. Jag kan lova att Heidlös också kommer att vara rejält laddade på lördag! Men jag, jag ska jobba! Känns inte alls bra för jag hade så gärna velat spela, men även jag måste ju betala hyran...

Malin hostar fortfarande illa och kommer antagligen inte att träna i morgon - allt för att vara spelduglig till matchen. För på lördag tror jag inte det duger att sätta en utespelare i målet (ta inte illa upp Katta).

Annika Fredén har redan skrivit in matchen i sin almanacka. Fantastiskt att hon åker från Danmark bara för att se oss spela. Med tanke på det är det inte för mycket begärt att även göteborgarna kommer till Heidhallen på lördag. Jag återkommer såklart med läget i laget inför matchen senare i veckan.

Här kan du läsa om höstens match mot Wasaiterna: "Vi slog bottenrekord"

Inga kommentarer: