24 februari 2009

Hårt om andraplatsen

Heidlös har redan säkrat seriesegern, men det var ju den där andraplatsen också. Ska erkänna att jag faktiskt inte har helkoll på om det är två lag som går upp, men jag utgår från det. Det är Wasaiterna och Kortedala som är de hetaste kandidaterna för den platsen. Wasaiterna är just nu tvåa och har två poäng mer än Kortedala, som dock har en match mindre spelad. Det kan alltså bli en riktigt, riktigt rafflande avslutning på serien. Och gissa vilka som möts i den sista omgången? Jo just det, Kortedala och Wasaiterna.

Jag vågar knappt tippa vilka som går vinnande ur striden, men jag gissar att båda lagen vinner sina övriga resterande matcher och att allt avgörs just i sista matchen. Hemmaplan då betyder nog en fördel för Kortedala. Dessutom har de ju till skillnad från Kortedala ett A-lag, vilket innebär att de kanske kan mixtra till det lite på slutet för att ha ett starkare lag än annars just i den viktiga matchen.

Kortedala är mer sympatiska än Wasaiterna så egentligen håller jag en tumme för dem. Men samtidigt är Wasaiterna ett A-lag och det vore väl lite tragiskt om de skulle ligga kvar i fyran. Ja, ja, det får bli som det blir, huvudsaken är att det är Heidlös som vinner serien.

Inga kommentarer: