18 februari 2009

På handbollshumör igen

Handbollshumöret är tillbaka. Kanske inte på topp, men det finns där. Jag, Linn och Maria hade en fantastisk skön (hittar inget bättre ord just nu) löptur vid Ruddalen. Vitt på marken, men inte halt. Snöigt i luften, men inte blåsigt. Handbollsträningen var väl kanske ingen höjdare, jag släppte till och med in bollar som gick utanför målet, men det var skönt att känna på bollen igen och skönt att all planering inför matchen är klar. Vi lånar två junisar och drar till Stenungsund för att hämta två poäng. Niometersuppställningen ser ytterst het ut tycker jag. Karlsson, Camilla och Kajsa K sköt väldigt stabilt på träningen från alla positioner. Och sedan har vi ju en fantastiskt säker högerkant i Malin Rosander. Junisarna litar jag också helt och fullt på.

Malin joggade och körde balansplatta och gummiband under träningen. Ingen match för henne på fredag, men jag tror att hon snart är tillbaka. Hur som helst har ni redan förstått att det blir jag som står i mål på fredag och således inte kommer att spela ute. Jag, och kanske ni, drar en lättnadens suck. Men ändå, erkänn, det hade varit lite spännande.

Inga kommentarer: