21 februari 2009

Kamp om bollen

Stora snöflingor i Värmland i dag. Svårvallat, helt klart. Men pappa brukar slänga på nåt åt mig och ibland funkar det. Pappa ja, "det var ingen match", sa han när mamma frågade hur det gick på matchen. Han tyckte inte att "det var det mest spännande han hade sett", och jag såg allt att han satt och löste suduko i GT medan spelet pågick för fullt i Stora Höga bollhall.

Heidlös vann alltså med 25-7 i går, och vi är väldigt tacksamma för att junisarna Carro och Sandra kunde ställa upp för gamlingarna i klubben. De skötte sig mycket bra, och det verkar som att de gärna ställer upp igen, för det tyckte att det var väldigt roligt att spela med oss, sa de efter matchen. Alex, som inte spelat match sedan hon gick på högstadiet eller nåt, gjorde inte bort sig heller som kanträka och satte ett snyggt mål i slutat av matchen. Synd bara att det var övertramp.

Det största kampen var den före matchen när vi skulle bestämma vilken boll vi skulle spela med. Stenungsund kom dragandes med någon värdelös boll som var gjord av någon konstig plast. De tyckte att vår boll studsade dåligt. Domaren tyckte att hemmalaget fick bestämma. I halvlek tyckte jag att det fick vara nog med skitbollen, men en av domarna (vi hade två!) vägrade bollbyte. Det var riktigt roligt att tjafsa lite, jag tror det är lite sånt som får mig att tända till i dessa division 4-matcher, hur dumt det än låter.

Jag släppte in två bollar i de två första anfallen, och var som ett såll, men sedan spelade jag upp mig och höll nollan resten av första. Framåt gick det lite trögt, och Stenungsunds målvakt räddade en hel del, men vi ledde ändå med 12-2 i paus.

I andra lossnade det ännu mer, och vi satte bollen lite högre i målet eftersom deras målvakt gärna satte sig på golvet. Camilla, Karlsson och Kajsa K var stabila på niometer och i andra fick även Rosander lite fart på målskyttet.

Stenungsusnd hade några helt okej spelare, men mot Heidlös försvar fick de det ganska svårt. Fast lite bättre i tabellen borde de nog ligga tycker jag.

Inga kommentarer: