08 februari 2009

Tack Miranda!

Jag kommer att upprepa två grejer i det här inlägget. Det ena är "vad är det för fel..." och det andra är "åh va gött".

För det första måste jag säga att jag är mycket ledsen över att jag inte fått ta del av denna handbollsdag live. Jag visste ju att det inte var helt orimligt att Heid skulle kunna vinna mot Skövde, men när Katta skickar sms med en minut kvar av matchen (efter att jag ringt till alla lagkompisar i hallen och uppdaterat svt-text tusen gånger utan att få respons) och berättar att "Heid leder med 25-20, det är en minut kvar, du skulle älska den här matchen", då blev jag riktigt, riktigt glad. Jag blir så stolt över laget som jag vet sliter så mycket vecka ut och vecka in för att få handbollen och livet att gå ihop, och så plötsligt vinner man mot Skövde med fem bollar. Åh va gött. Sedan ringde jag till en glad CK och skrev bland annat den här webbversionen av matchen. (Och även om jag inte är objektiv när de gäller Heid i en sådan här match, får jag nog i alla fall ursäkta mig med att det hade sett likadant ut om någon annan på redaktionen hade skrivit texten)

Sedan var det dags för Göteborgs mest överlägsna lag att spela. Dagens bästa målvakt, Karin, skickade sms efter 15 minuter av Heidlös match och berättade att mitt lag ledde med 9-2. Åh va gött, tänkte jag, eftersom jag varit lite nervös innan matchen på grund av att vi inte hade några avbytare. Men när jag pratade med Coach efter matchen blev jag nästan lite chockad av all info. Segern 24-10 lät ju helt underbart, men Coach historia om matchen får mig ju bara att undra: vad är det för fel på Wasaiterna?

Är det normalt att komma till en bortamatch i vinröda tröjor (när hemmalaget är röda), klaga på att tröjorna har för lika färg, för att sedan i halvtid vägra att sätta på sig västar? Ärligt talat - vad är det för fel på dem?! Skönt att Heidlös inte har något problem med västar, så att det problemet blev löst.

Är det helt normalt att ropa "bra skott" när en medspelare skjuter en motspelare i huvudet? Svar nej. Vad är det för fel på Wasaiterna?

Malin skadade knät på uppvärmningen (exakt hur läget är får jag återkomma om men jag hoppas att det inte är något allvarligt) och orkade inte spela mer än en halvlek. Vad göra efter 25 minuter och ledning 11-3, utan en enda avbytare på bänken? Jo, vi hittar en målvakt på läktaren! Miranda, Miranda! Vilken stjärna! Heidare, 14 år och ouppvärmd och med Kattas skor beträder hon planen och gör en supermatch. Tack Miranda! Wasaiterna var såklart mycket skeptiska över att det fick gå till på detta sätt, men gav i alla fall sitt godkännande till inhoppet (för vad som är helt rätt och riktigt vet jag inte, men visst får man väl skriva till spelare efter att matchen startat?).

Heidlös vinner matchen med 24-10. Åh va gött! Det känns inte jättebra att vi inte lyckades klara hela säsongen med bara Heidlösspelare, men med tanke på att vi lånat ut Gurra till Heid får vi väl inte skämmas för att vi lånar en fjortonåring av Heid. Vi får hjälpas åt helt enkelt och hittills går det ju riktigt bra. Ååååååh va gött!

Inga kommentarer: