16 november 2008

Hårdare motstånd efterfrågas

I dag var inte motståndet det hårdaste. 35-8 blev slutresultatet och Stenungsund hade inte så mycket att sätta emot överhuvudtaget. Ja vad ska man säga? Vi nötte på hela matchen och trots att vi faktiskt slarvar en del också vinner vi alltså med nästan 30 bollar. Heidlös är helt enkelt lite för bra för division 4.

14-5 stod det i halvlek men sen dröjde det väldigt länge i andra halvlek (jag tror nästan 20 minuter) innan Stenungsund lyckades få in bollen bakom mig. Det hade varit roligt att hålla nollan en halvlek men det sket sig ju tillslut. Och jag kommer inte att gräma mig för det hela kvällen.

Jag känner mig faktiskt lite besviken att våra motståndare i dag inte kunde bjuda i alla fall lite bättre motstånd, va fasen de förlorade ju bara med två mot Wasaiterna, men nu var de ju helt tempolösa och ofarliga. Ja, ja vi gjorde ju vårt jobb helt okej i alla fall.

Jag måste höra med Coach (som antecknar föredömligt varje match) hur många mål Linn satte dit i dag. Stackars målis som fick hennes lobbar emot sig hela tiden. För att inte tala om alla andra granater som rök runt henne frekvent under andra halvlek.

Inga kommentarer: