06 februari 2009

Objektiv journalist?

Felbokning när det gäller jobbet gör att jag inte bara missar min egen seriefinal utan nu även Heid-Skövde. Inte alls roligt. Det komiska i det hela är att det är jag som ska skriva om matchen i tidningen och blev "erbjuden" att faktiskt få åka till Heidhallen och se andra halvlek. Nja... jag stannar nog på redaktionen. Objektiviteten när det gäller mig och Heid är väl sisådär, det kan jag ju inte sticka under stolen med, men nu är det som det är. Objektivitet handlar det väl heller egentligen inte om när en tränare får berätta om matchen på telefon (något som är ganska vanligt i tidningsvärlden). Vi får se vilken Heidspelare eller ledare som får påringning i morgon.

När det gäller Heidlös verkar det inte bättre än att Kajsa K har både influensa och magsjuka och spelar såklart inte i morgon. Om Linn inte är frisk till i morgon verkar det nästan vara ett krisläge. Jag får nog ringa Coach och kolla läget.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så GP kommer inte att ha nån på plats i morgon? Känns sådär tycker jag. Det är elitserien och svenska mästarna/
Krister

Kajsa sa...

Tyvärr, fotbollen sätter igång nu, det är träningsmatcher och gud vete allt...

Så det blir en kortis om Heids match. Det är inte jag som prioriterar...