06 februari 2009

Boken har inte hjälpt

Kommer ni ihåg den där boken jag skulle recensera om uthållighetsträning? Jag har nu läst boken (i alla fall bläddrat igenom den noga) och tycker väl inte riktigt att jag har sett några resultat i löpspåret än. Boken var nog inte riktigt för mig. Jag kan konstatera att jag får MVG när det gäller klädsel i löpspåret men annars riktar sig boken mer till elitmotionären som verkligen satsar i en uthållighetssport. Jag skulle vilja säga att löpning bara är en fjärdedel av mitt träningsliv. Vad jag skulle behöva i bokväg är nog snarare någon som beskriver hur man förbättrar löpsteget, vad man ska tänka i en tölig uppförsbacke och andra mer mentala bitar.

Läget i Heidlös inför i morgon har förvärrats. Linn har svullen hals men trycker i sig c-vitaminer för fullt... Hon hade något på gång i kroppen, berättade hon när vi sprang före träningen i onsdags, och nu har skiten alltså kommit. Med tanke på att Linn sätter dit ungefär sju åtta bollar per match vore det såklart ett avbräck om hon inte kan spela.

Inga kommentarer: