20 februari 2009

Heidlös on tour

Jag har inte berättat att Heidlös antagligen kommer att åka på en storstilad avslutningsresa. Heidlös målvakt har tur som har två föräldrar som inte har tid att åka till Sälen veckan efter påsk och i stället snällt lämnar över stugan till sin dotter. Och Heidlös har tur som har en sån snäll målvakt som bjuder med hela gänget. Jag ska snart fila ihop en officiell inbjudan, men intresset för denna resa verkar redan vara ganska stort. Jag tror att det kan bli en fantastiskt rolig avslutning på säsongen. Solen strålar från en klarblå himmel, snön ligger vit i längdskidspåren och jag svischar fram med Coach i en släde bakom mig, i backarna åker Linn med sina nya slalomskidor, Kajsa K sitter på afterskin och pluggar, och i en snögrop någonstans sitter handskadade Jess med en irishcoffee. På kvällen lagar vi fantastiska middagar, spelar spel, badar bastu, dricker vin och Camillas Piggelinshots och tar oss en och annan tur till HC. Ni hör ju hur bra det kommer att bli.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, va kul det låter! Jag vill också åka med... Men vi ska ju spela något så roligt som slutspel istället! :-) Inte illa det heller.
Lycka till ikväll!
Kram

Anonym sa...

Jag längtar... Det skall bli så himla mysigt. Har inte åkt skidor på 15 år men det är väl som att cykla, sitter i ryggmärgen :-)

Go match idag. Stabil.

Kram

Anonym sa...

Bara två dagar jag behöver byta för att få vara en långhelg i Sälen med er...måste ju bara gå att lösa. Får lägga in charmen på jobbet :)
Härligt med vinst igen..det gjorde vi bra!

Kajsa sa...

Slutspel är ok det också tycker jag! Camilla, jag tror du är en stjärna på skidorna - och om inte finns ju alltid after skin.

Tack för fin chaufförsinsats idag, Anna!

Anonym sa...

Åh, vad roligt det låter!!! Kan ni inte vänta med avslutningsresan till juli?? :(