28 oktober 2008

Vi slog bottenrekord

Tjugo bollar trodde jag att vi skulle vinna med, vi brukar ju göra det, och även om det kan gå segt i början av matcherna rinner det alltid iväg. Det gjorde det inte i dag mot Wasaiterna. 12-20 blev det. 20 gjorda. Jag tror faktiskt aldrig att vi har gjort så få mål i en match, och aldrig vunnit med så få mål som åtta heller. Vi brukar aldrig ha fyra avbytare på bänken heller, så det kanske var där det gick fel.

Wasaiterna var faktiskt ganska bra, i alla fall i försvar, och hade en målvakt som räddade en hel del. Och ja, hon var som jag skrev tidigare jättekort, men eftersom vi sköt mycket låga skott spelade ju inte det någon roll. När vi väl började att skjuta över mellanhöjd satt allt bollarna tillslut.

Jag är hur som helst faktiskt ganska nöjd med min egen och försvarets insats och kände att jag fick upp aggresiviteten mot domare, publik och spelare som jag inte haft på länge. Ganska roligt faktiskt.

Heidlös har definitivt haft sitt bottennapp nu. Nästa match bättrar vi på målskillnaden rejält igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väldigt roligt att läsa din blogg, du skriver så bra. =) Snart ska vi lägga ut en länk till er från Alltomhandboll. =)
Tänkte fråga om ni spelar i helgen? Skulle vara kul att komma och titta. =)

Kajsa sa...

Tack, tack! Tyvärr har vi spelledigt i helgen, men hoppas att det passar någon annan gång när du är i Göteborg.

Jag får gratulera till segern i går... (trodde jag skulle slippa efter telefonrapporten med fem minuter kvar då Heid ledde med ett)