21 oktober 2009

Yoga verkar inte passa

Jag fick för mig att prova på lite yoga i dag. Hittade några yoga-filmer för nybörjare på You Tube och körde i gång. Jag inbillar mig att sådan träning som yoga kan vara bra för min kropp att köra i alla fall en gång i veckan, och därför gjorde jag ett försök. Ni kanske kommer ihåg att jag även provade pilates hemma på vardagsrumsgolvet i våras. Det blev väl något av en flopp, och yogan gick inte mycket bättre den. Här har ni några skäl:
  • lös benbit i högerfoten gör att jag har begränsad rörlighet
  • stel höger handled gör att jag inte kan stå och luta mig på händerna för mycket
  • ont i axlarna hindrar mig i vissa rörelser
  • andningen - jädra mysterium

Behöver jag fortsätta?

Tro dock inte att jag har gett upp redan trots dessa hinder. Jag provar igen. Jag kanske kan koncentrera mig på de övningar som faktiskt gick ganska smärtfritt. Och om jag lär mig andas också, kanske det kan bli riktigt bra.

Inga kommentarer: