26 oktober 2009

Träningsdagbok på nätet

Nu har jag registrerat mig på Funbeat, som är en träningsdagbok på nätet som verkar ha fått högt betyg. Jag tror att det behövs något sådant inför min Vasaloppssatsning. Här kan jag och mina medåkare sporra varandra. Gå med du också! Och känner jag dig så blir jag gärna din träningskompis.

Det första målet, för sådana kan man skriva in på Funbeat, jag har satt upp rör de kommande tre veckorna och handlar om att jag ska köra 180 minuters konditionsträning i veckan. Då är ingen handboll eller cykla-till-jobbet eller liknande med, utan här ska det handla om löpning, rodd, spinning, crosstrainer och liknande. Stavgång och powerwalk kanske får räknas dit, men inte mer än 30 minuter i veckan va? Alltså powerwalkar jag 90 minuter får jag bara räkna med 30 minuter av dessa i min veckoranson.

Viktigt är också att jag inte prioriterar bort mina två styrkepass per vecka. I dag börjar jag min träningsvecka med 50 min spinning.

2 kommentarer:

Katta sa...

Men vilka höga mål du sätter så här i början. Ja då får väl jag inte vara sämre. Iväg till gymmet bär det för body pump och löpning. Det får väl räcka som första mål:-)

Kajsa sa...

Det är lika bra att sätta i gång, jag har en del att jobba på när det gäller kondisen, du vet. Bodypump och löpning låter väl som en kanonbra start!