14 oktober 2009

Rodd bättre än "weight loss"

Har nog inte berättat att jag återinvigde roddmaskinen på gymmet i måndags efter att inte ha använt den på väldigt länge. Och nu är jag väldigt peppad. Förut har jag liksom bara rott omkring planlöst för att bli varm, men nu ställde jag in maskinen på en 2 000 meters-rodd. Och jag tyckte att jag rodde på ganska bra. 8 min 50 sekunder på 2 000 meter, säger mig egentligen ingenting (kanske är jättelångsamt), men detta är tiden jag går in för att slå i dag. Mycket kul med lite tävling!

Dessa tio minuter på roddmaskinen i måndags föregicks av 20 totalt meningslösa minuter på löpbandet med inställningen "weight loss", som jag aldrig provat förut. Stackars dem som tror att man blir fin och smal där, för jag hade på "jobbigaste" nivån och efter 20 minuter hade inte en enda svettdroppe sipprat fram på svett-Fia (inga problem med att bli svettig annars). Men det är väl kanske två timmar man ska traska och småjogga på en sån där för att se resultat, som jag ser att vissa gör ibland. Herregud öka farten eller ta en powerwalk ute så att du i alla fall får frisk luft.

Inga kommentarer: