01 oktober 2009

Ge fan i mina skydd!

Det var det här med domarinsatsen på matchen i går också. Jösses. Vi trodde inte att det var möjligt, men förbundet anser tydligen att domaren som rimmar på det värmländska ordet för torra duger även i trean. Nu har vi meddelat förbundet att han och hans domarkollega, som också passerat bäst-före-datum, inte gör det. Återstår väl att se om de bönhör oss och håller dem borta från Heidlös i fortsättningen.

Hade jag inte varit så irriterad hade jag nästan sett fascinationen i hur en domare kan hitta på egna regler, vara så inkonsekvent och samtidigt orka lägga så mycket energi på publiken.

För mig brast tålamodet redan innan matchen när den ena av dem kom fram och pekade på mina armbågsskydd och ropade till den andra: "Du dom här är inte godkända va!!!". Jag som haft dessa armbågsskydd (andra paret dock) i snart 15 år trodde han skämtade. "Du, för det första är jag målvakt och för det andra har jag haft de här i 15 år och spelat på högre nivå än det här och det är aldrig nån domare som ens har nämnt något om de här skydden. Vad är det som är farligt med dem?" Domaren pekade på plastgrejerna där man kör igenom kardborrebanden (!!!). "Man kan inte leva på gamla meriter vet du, är de inte godkända så är de inte. Och det tror jag inte att de ä".

Skit på rej, ville jag gärna säga, men gick i stället lugnt tillbaka till mitt mål. Mycket kan jag ta, men rör inte mina skydd, säger jag bara!

Inga kommentarer: