16 oktober 2009

Leva som vanligt med bandspelar-EKG

Efter en tur till akuten i våras med ont i hjärtat, och konstaterade extraslag, är jag nu välkommen till kardiologiska laboratoriet för att hämta ut en bandspelar-EKG, som jag ska bära i 24 timmar. Detta ska ju bli mycket spännande: "Vi klistrar 4 st EKG-elektroder på bröstkorgen. Bandspelaren finns i en väska som hängs runt halsen. Du skall under det/de dygn du bär bandspelaren leva som vanligt."

Vad de menar med "leva som vanligt" det vet jag inte riktigt. Men just denna dag det handlar om är det handbollsträning och att ha en bandspelare som hänger runt halsen då, det är jag lite tveksam till. Jag får nog säga till Coach att det inte blir något målvaktsspel den träningen. Men jag vill ju ändå "leva som vanligt", få upp pulsen ordentligt, så att de får se hur hjärtat funkar då. Frågan är ju om de där elektroderna sitter kvar när jag börjar svettas. Som sagt - spännande.

1 kommentar:

Thirése sa...

Hej! Jag sökte på lite information om bandspelar-EKG och hittade din blogg. Jag ska göra en sån där undersökning plus ultraljud och är lite orolig.
Hoppas undersökningen gick bra för dig och att du nu mår bra utan några hälsoproblem! Tränade du sen handbollen? Jag tränar ju mkt på gymmet och en "vanlig dag" för mig är ju nere på gymmet.
Mvh Thirése