29 oktober 2009

Rodd - inte så roligt ändå

Det här med rodd kanske blir en kort kärlekssaga. I går, i min jakt på 180 minuter konditionsträning den här veckan, skulle jag ro 3 000 meter på roddmaskinen. Före det hade jag flåsat i 12 minuter på löpbandet. Vet inte om det påverkade att muskelfästena vid rumpan nästan dog under rodden, men så var det i alla fall. Flera målvakter (för det verkar drabba oss), däribland Karin, vet säkert hur denna brännande känsla vid sittbenen känns, och i går var jag nära att bara välta mig av roddmaskinen för att jag nästan inte stod ut.

En sport där man sitter ner verkar alltså inte passa mig alls och det är nog högst osannolikt att jag ger mig på en 10 000 meters-rodd framöver.

4 kommentarer:

Katta sa...

Kajsa ja säger det du får köra på i Crosstrainen istället :-) Vet att du tycker det är trist men ja menar för att få med armarna inför loppet :-)
Eller så drar vi ut på våra inlines med stavarna i högsta hugg

Karin C sa...

Sitta ner är ingen aktivitet som passar målvaktsrumpor! :-) Bursorna tar stryk då...
Kram

Anonym sa...

Jag vet känslan! brukar få den av motionscykeln...Inte roligt!!!!!
Sittande sporter är inga höjdare alltså..därför ni alla testa Affro!
Jag e frälst... =)

/Pillan

Karin C sa...

Ja, afro är grymt kul! Kör det på sportlife. :-)
/Karin