06 november 2008

Stjärnor i överflöd

På lördag möter vi Nödinge (den där tidiga matchen jag nämnde). Och nu är det angenäma problemet att det är för många spelare som vill spela. Eftersom matcherna bara är 2x25 minuter har utespelarna pratat om att tre avbytare är max, annars kan man lika gärna stå över, menar de. Jag lägger mig inte i så värst mycket, jag får oftast bara spela 25 minuter per match om inte Malin av någon anledning skulle vara borta (eller som i förra matchen bänka sig själv). Vi får se hur det slutar på lördag. Coach fixar och trixar.

Det är svårt eftersom vi inte är ett superseriöst lag, och det ska vara okej att missa en träning, men när det sedan är för många spelare som vill spela, hur gör man då?

Hur som helst - Heidlös är på G nu på riktigt. I går spelade vi tvåmål på träningen och det var högt tempo hela tiden. Det tempot och de skotten på lördag och vi kommer att vinna såååå stort. Det är helt sjukt vilka bra spelare vi har. I går hade vi ännu en färsk fd elitseriespelare på "provträning". Malin R skötte sig ypperligt och det var verkligen kul att få kantskott från en vänsterhänt spelare.

Den enda som var kass på träningen i går var jag, men jag brukar spara räddningarna till match.

Inga kommentarer: