29 november 2008

Brorsan är lite sur

Är hemma i Värmland en handbollsfri helg som denna. Min bror går omkring i huset och hjälper till att sätta upp en ljusslinga. Han ska snart i väg och spela match och har redan overallen på sig. Den är grön. Jag har aldrig sett honom i gröna handbollskläder. Sur blir han också när jag frågar varför han spelar i Skåre HK och inte det röda Hellton (som han gjort de senaste tio åren).

"Förra året var Skåre B-lag till Hellton. Nu när damerna gick upp i ettan tyckte styrelsen inte att de har råd med ett herrlag, så då fick Skåre ta hand om kostnaderna för det i stället. Det sitter bara en massa föräldrar till damlaget i styrelsen.", säger den 199 cm långe broderna bittert.

Tycker lite, lite synd om honom, men ändå tycker jag på något vis att det är skönt att höra när klubbar satsar på damerna (så bestämdes även när jag spelade i Hellton och då klagade jag inte). Det är dock synd att en klubb inte kan ha pengar till både dam- och herrlagen.

"Får jag skriva att du är sur i bloggen?" "Jaaa", säger han med eftertryck och drar iväg till division 3-matchen med sin diskbråcksopererade hund Filippa.
"Vilka möter ni?", undrar jag. "Höfers, tror jag"

Inga kommentarer: