21 november 2008

Nykomlingarna möts

På söndag drar Heidlös till Orust för att hämta hem två nya poäng (något annat vore dumt att sikta på tycker jag). Trots att vi leder serien ganska klart (man skulle även kunna kalla det överlägset) så får vi inte glömma att det faktiskt är två nykomlingar som möts på söndag vilket ger en extra tändning till matchen. Tro mig, det var några riktigt hårda duster vi hade förra året. Inte hårda duster som att det var jämna matcher, nej jag tror vi vann med ungefär 20 bollar både hemma och borta. Men i första mötet på Orust tror jag inte att våra motståndare hade koll på vilka vi var och jag fick intrycket av att de tyckte att vår seger var orättvis (och då tror jag alltså vi vann med 25-7). Vi spelade fult och domaren var dålig, fick vi höra. Till hemmamötet hade de nog förstått att vi var lite för bra för division 5 och accepterat det.

Orust har haft det svårt hittills i fyran och bara tagit två poäng hittills. Ändå ska det bli kul att få komma till ön och spela. Vi räknar med uppvärmning på planen till musik och vi förväntar oss även lite publik.

Heidlös kommer till matchen med två målvakter och sju utespelare. Med tanke på att jag vet att det är många i laget som ska ut och svira på lördagen kanske det kommer lite olägligt med bara en avbytare på bänken. Själv är jag mycket nöjd med att Malin är med den här matchen!

Inga kommentarer: