23 november 2008

Långbyxorna på och Heidlös vann

22-6 vann vi med i dag. Men vad säger ni om halvtidssiffrorna 9-5! Som ni förstår var det inte en av Heidlös bättre matcher i dag. Vi pratar alltså om ett motståndarlag som har en hel del övrigt att önska. Passningskvalitet är en sådan sak. Men nu var inte våra passningar heller av toppkvalitet i dag, så vem är jag att klaga på Orust. Heidlös slängde bort en hel del bollar i kontringslägen i första halvlek. Vi började stabilt, men sedan kom en svacka och så stod det helt plötsligt 4-5. Då hade Orust lyckats med att göra mål från 17 meter, på något som egentligen var en passning, men som för att vara en dålig passning fick ett överraskande bra resultat. Malin i målet blev helt överrumplad när bollen helt plötsligt studsade in vid högra stolproten. Nog om det, Malins revansch kom i andra halvlek.

Jag kom in de tio sista minuterna i första, släppte ett löjligt kontringsmål (när kontrade någon mot oss senast?) mellan benen, men hade annars inte mycket att göra.

I andra halvlek spelade vi upp oss, men vi gjorde Orust målis till någon slags stjärna och slängde bort en del bollar mellan varven. Så segersiffrorna skulle ha kunnat vara större om det hade varit Heidlös dag.

Malin fick stå hela andra, jag trivdes ypperligt bredvid Coach på bänken, och eftersom Malin stängde igen helt (förutom en boll) tyckte jag att det var lika roligt att sitta på bänken. Mitt bänksittande berodde med andra ord INTE på mitt nattsuddande om nu någon trodde det. Nej då, kände mig faktiskt riktigt alert när handbollsutrustningen väl kom på och hade gärna även tagit mig några ruscher som utespelare om det hade behövts.

Malin stängde inte bara igen målet i andra utan passade även på att göra mål från egen målgård. Kul, kul, kul att se!

Vad kan vi förklara segersiffrorna med? Tja, en tom bänk och nattsuddande spelare påverkade väl lite. Men annars får väl matchen, speciellt första halvlek, ses som en dålig dag på jobbet.

Sammanfattningsvis var det ändå en trevlig eftermiddagstur till ön. Katta var inte bara chaufför i dag utan hade även med sig kaffe, gifflar, pepparkakor och saft till sina passagerare. Vilken klippa hon är!

På onsdag tar vi oss an junisarna på träningen. De måste genrepa inför SM och vi ställer gärna upp som motstånd.

Inga kommentarer: