12 november 2008

Nån jädra målvaktssjuka

Det finns tillfällen när jag vet att något inte står rätt till:
  • När jag inte är hungrig
  • När jag sitter och fryser på en spännande handbollsmatch

I dag har jag endast ätit en smörgås efter lunch. Varningsklockorna ringer högt, högt. Jag har suttit iförd stickad kofta i en fylld Heidhallen och sett Heid-Önnered - och tyckt att det har varit kallt i hallen. Med andra ord: jag kommer att bli sjuk.

Jag var så seg, frusen och mådde illa före jag skulle åka i väg till hallen i dag att jag allvarligt övervägde att stanna hemma och följa matchen på text-tv. Hade det varit Skånela på besök hade jag stannat i soffan, men det var det ju inte så nu åkte jag till hallen och smittade ner några personer i stället (sorry...).

Men någon träning blev det inte. Inte för Malin heller, för hon har varit sjuk hela veckan. Hon kom ändå dit för att prova målvaktsbrallor och när jag hörde hennes symptom är jag helt på det klara med att det är någon målvaktssjuka som går i Heidlös just nu. Hur jädra typiskt är inte det nu när hon är bortrest till helgen. Jag MÅSTE vara frisk på söndag.

Fast i och för sig drog Katta och Gurra på sig långbyxorna i dag och gjorde grovjobbet. De var så lätta på tårna i målet när jag gick därifrån så jag kanske ska lugna ner mig.

Ja just det, det var en derbymatch i dag också. Det var Heid mot systrarna Aronsson. Men inte ens de kunde stå emot de röda denna kväll. 28-24 och en ganska komfortabel seger skulle jag vilja påstå. Underbart att se hur Heidtjejerna offrar sig i alla lägen, slänger sig efter bollar när Önneredspelarna tappar bollen för att sedan lunka och hämta den. Me like!

Tycker att Önneredstränarna dröjde sig kvar oroväckande länge efter att Heidlös träning börjat. Jag tyckte mig se att de gröna ögonen lyste på dem när de spanade in vår trupp. Men en sak säger jag bara: värvningsförsök mitt under säsongen ser vi inte positivt på i Heidlös.

Inga kommentarer: