19 november 2008

Det måste bli en cup

Jag är verkligen sugen på att åka på cup med Heidlös nästa år. I går tog jag mig en liten snabbtitt och kom fram till att Sinatra Cup i Fredrikshamn och Havets Hus Cup i Lysekil nästan är de enda alternativen för oss. Men jag tycker att de ligger väldigt dumt i tiden. För oss som inte går på planen förrän i september (vi har inte gjort det hittills i alla fall) är en cup i slutet av augusti lite för tidigt. Men å andra sidan - om (när) vi ska spela i trean nästa år kanske det måste till lite träning under sommaren för oss och då kanske någon av de här cuperna blir helt perfekta. Kortedala cup finns väl alltid också, men det är ju alltid mycket roligare att få åka bort och stärka lagsammanhållningen.

Det som hade varit perfekt hade varit en cup i slutet av april, för då hade vi kunnat förlänga säsongen på ett naturligt sätt. Jag tror ingen i Heidlös egentligen vill sluta träna när serien är slut men när det inte finns något att träna för blir det oftast inget ändå. En cup att se fram emot hade varit klockrent. Vi tar tacksamt emot tips på cuper som skulle passa oss!

Inga kommentarer: