03 november 2008

Grattis Hellton!

I dag är jag i Värmland och då passar det väl bra att jag skriver lite om värmländsk handboll. Mitt gamla lag Hellton tog sin första seger i division 1 norra i går. Hemmaseger mot Göksten med 27-16. Grattis! Eftersom truppen har den lägsta medelåldern i division 1 och det finns många duktiga tjejer i laget vore det väldigt kul om de kunde hänga kvar. Det behöver nog hela handbollsvärmland. Enligt Helltons ordförande Niklas Borg verkar det nämligen vara lite kris i länet (jag är inte förvånad). Här kan ni läsa hans krönika på Helltons hemsida: http://www.proteamonline.se/?Id=896

Om någon vecka kommer handbollsspelare från hela landet till Karlstad för att spela Hellton cup. Det verkar ha blivit en riktigt populär turnering. För länge, längesedan tror jag minsann att jag och mitt lag Forshaga vann den där cupen. Minnet kan ha svikit mig, men det kan ha varit så att vi vann finalen med 2-0 eller 1-0. Gastkramande!

Inga kommentarer: