14 februari 2010

Vasalöparen och horoskop


I dag är det bara två veckor kvar till utmaningen och i fredags kom tidningen Vasalöparen med posten. En del läsvärt, men jag fastnade ändå för Vasahoroskopet:

Väduren (jag): Väduren ska tänka på att äta bra under uppladdningen inför loppet, gärna med pasta för att fylla på med kolhydrater (inga problem, älskar pasta). Tänk dock på att inte frossa i enorma mängder gröt vid frukosten på tävlingsdagen (inga problem, jag äter inte gröt).

Vattumannen (Karlsson): Vattumannen har en snygg och vägvinnande teknik i diagonalåkningen och behöver därför komma ihåg att spara på den totala energiåtgången genom att staka. Akta dig för den berömda väggen! Speciellt mellan Oxberg och Hökberg ska du vara observant. (jag får hålla koll på Karlsson!)

Jag uppmärksammade även punkt 14, fotografering, under "18 saker du bör ha koll på inför årets Vasalopp":
"Fotografer fotograferar samtliga åkare under Vasaloppsveckan längs spåret. Fotograferna sitter strax efter målgång. Tänk då på att:
- hålla nummerlappen synlig, håll gärna lite avstånd till andra åkare och titta gärna upp.
- le åt dig själv och le åt fotografen!"

Vi får verkligen inte glömma detta Karlsson och jag. Le, le, le.

Inga kommentarer: