01 februari 2010

Renlevnadslivet verkar fortsätta

Jag har råkat hamna i något slags tråkigt renlevnadsliv efter nyår eftersom jag tänkte att det kan vara bra att leva lite mer som en skidåkare såhär inför Vasaloppet. Herregud vad jag längtar efter att bara vara handbollsspelare. I går bestämde jag själv att det får bli en rejäl lagfest i mars. Hoppas fler än jag kan vara med. Dessutom propsade jag på i bilen hem från Varberg att vi måste gå på after work oftare. Jag föreslog till och med att vi faktiskt kan ta en redan nu på fredag (som en liten avstickare från renlevnadslivet). Men nej det gick inte tyckte de andra. Det går tydligen inte när man har match på söndag. "Men man kan ju dricka två glas", försökte jag. "Ja, ja, det vet vi ju hur det slutar - på Tranquilo", sa de andra. Där var det slutdiskuterat tydligen.

Inga kommentarer: