16 februari 2010

Karlsson och jag har hittat formen

Karlsson och jag har avverkat 15 km i Landvetter. Vilken åkning! Det verkar som att både hon och jag har hittat formen nu. Och aldrig har jag haft så bra fäste och så bra glid på samma gång. Det låter egentligen inte klokt men jag kan nog gå så långt som att säga att det var en av mina bästa skidupplevelser någonsin - en snöig tisdagskväll i utkanten av Göteborg. Ni förstår, jag är nästan hög av denna framgång.

Efter den stora vallaframgången (vi mosade på lite lila) funderar vi på om det är bortkastade pengar att lämna in dem för proffsvallning inför Vasaloppet. När jag sa att jag trodde att det kostade 500 kronor utbrast Karlsson: "Herregud, det är ju en klänning!".

Annat noterbart: före skidåkning - tjock, tjock hals. Efter skidåkning - i kanonform. Jag knäpper händerna och ber att detta nu var dödsstöten för skiten jag har haft i kroppen.

Och nu kanske det är dags att packa. Om drygt sex timmar bär det av till Landvetter igen (denna gång flygplatsen), och så ska jag hinna sova också.

3 kommentarer:

Katta sa...

Bra jobbat tjejer!!!
Ni får berätta vilka startnr ni har så jag kan följa er på sms sen när det är dax :-)

Anna sa...

Ja vilken valla Kajsa..är det inte svårare än så här så fixar vi vasan utan problem! I dagens GP fanns tips på hur man blev en bättre åkare i klassisk stil. Känns efter gårdagens träning som att vi är på helt rätt väg :)

Maria sa...

vad skönt att höra att formen är här.. men med dessa snöförutsättningar så kan det inte blir annat än succè! bara ni inte formtoppat för tidigt..?? jag väntar med spänning på närmsta veckas uppdateringar och håller tummarna för att kolhydratuppladdningen går enligt planerna :)
kör hårt!