01 februari 2010

Utåt, inåt, bakåt, framåt

Eftersom jag känner att jag måste vila den där axeln lite försökte jag fokusera på benen på gymmet i dag i stället. De har fått stå tillbaka lite för konditionsträning, bålträning och ryggträning den senaste tiden. Det är ju verkligen inte bra egentligen med tanke på knäet, men nu har det blivit så.

Jag körde några rehabövningar, som jag tror kan vara bra att göra emellanåt, som komplement till de vanliga benövningarna. Gjorde ett varv av när man står och drar i den där vajern åt alla håll - utåt, inåt, bakåt, framåt. Körde tolv av varje. När jag rehabtränade körde jag 3x25 åt alla håll. Och efter körde jag ungefär 100 andra benövningar. Flera, flera gånger i veckan. Det tog ju förfasen timmar bara att träna benen. Såhär i efterhand förstår jag inte att jag inte dog av tristess och den där korsbandsrehaben framstår nu som en av de största insatserna jag någonsin gjort i livet.

Inga kommentarer: